langkah sama~

Semalam aku melangkah dengan langkah yang sama.destinasi yang sama.dgn batang kaki yg sama.dan aku melihat dengn mata yg sama[sempit dan tdak saujana pandanganya].merasa dgn hati yg sama.berfikir dgn cara sama.pemikiran yg kaku dan beku.tiada keluar dari kotak tertutup.aku takut untuk melihat dgn mata yg lbih luas.merasa dgn jiwa yg lebih besar.berfikir dgn akar lbih panjang.

~

Sebab itulah aku di takuk lama.takuk yg paling hulu.takuk yg terus menyekat arus ke hadapan.entah.aku tahu tapi aku takut untuk menukar langkah.hingga aku tenggelam di dasar yg pling dalam.lenyap dan senyap.

Dan.hari ini.aku masih melangkah dgn langkah yg sama.sampai bila?






lama giler tak pegi jalan kat pantai...


p/s:paham?.x perlu paham pun.






Comments

  1. sampai engkau sndri mahu berubah!

    ReplyDelete
  2. atikullah....
    aku dekat je ngan pantai tp pantai aku xde laut....
    cemene???
    pantai dalam kuala lumpur...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

kusut

berjimat~

tak nyata~