berlari~

Assalamualaikum dan salam kelegaan

Hari ini saya dan teman berlari lagi.masih di sepanjang sungai Volga.Cuma arahnya saja yang berlainan.kalau dulu, kami melepasi kelompok manusia, tapi kali ini kami memilih jalan yg sunyi.jalan yg seakan tiada manusia biasa yang menjejakinya.jauh dari pusat.kami melepasi muzium panaroma.itu muzium tinggalan perang hitam antara Russia dan German.teman berkata, di situ menyimpan sejuta khazanah perang, dan lukisan kehidupan di sepanjang perang.secra jujurnya, sya sendiri tidak penah menjejaki muzium itu sepanjng dua tahun kehidupn di sini.malah, tidak berniat pun.Stalingrad Battle.kalu tak silap saya, perang itu merupakan titik kemengan russia ke atas German.owh.barangkali kemengan itu lah yg melhirkan genrasi sekarang yg begitu angkuh dan sombong di sini.betul saya tidak tipu.

~

Kami berlari.hingga kami hampir sampai berdekatan jambatan merentasi sungai Volga.mahu saja saya berlari sepanjng jambatan, separuh pun jadilah.saya mahu tahu bagaimana berada di sana.mahu menyapa angin dari seberang.tapi teman menolak pelawaan.anjing besar menanti kami di hadapan.takut dibaham katanya.saya mengalah.tapi, janji saya pada diri, mahu suatu hari menjejakinya.bila masanya akan tiba.

~

Saya dan teman berlari.saja kami berlari dalam arah yg baru.melihat persepsi baru.tapi, pokoknya, kami masih lagi di sepanjang sungai volgo.tempatnya masih sama.bukankah begitu kehidupan?.matlamat kita sama, Cuma jalannya terlalu banyak.asalkan pokok pegangan kita masih sama dan satu.

Dan.mungkin kalau masih ada kesempatan.kami akan terus berlari.lagi dan lagi…

p/s: mahu balik msia, tapi tiket masih masalah..huwaaaaa…

Comments

  1. ceh..kalu mu nok keno hambat ko anying tuh, gi lah! ak tulom tengok jah. huahuahua!

    ReplyDelete
  2. @din..huwahuwahua..pi siyes kito doh tlajok doh dkat jmbtan tuh...hhohoho persetankn anying tuh...

    ReplyDelete
  3. nmpaknya adik gemar amat berlari..
    oho...hati2
    kadang kala dlm asek leka berlari
    anda mungkin x terperasankan batu
    di bawah kaki.
    bisa tersepakkan andai kurang perhati..
    oh.
    mungkin juga ada anjing besar yg sedang menanti..
    jadi pentingnya apa?
    perlu ada rasa berani..
    kadangnya kita sering tkut
    dgn apa yg diperhati..
    lebih teruk?takut dgn bayang2 sendiri
    simpulannya apa?
    jangan rasa takutmu jadi
    halangan buat kaki yg melangkah..

    oho...
    manusia xkan pernah sempurna~~~

    ReplyDelete
  4. berlari sekuat-kuat ati! hahaha

    cara terbaek kot. (^^,)v

    ktorg kt sni ade prob tiket jgk coz dis year cam ramai blik msia. Tapi Alhamdulillah dah settle dah.

    dah boleh blik msia! hehehehe

    ReplyDelete
  5. oo..din ko hok takut anjing tu.haha.
    sdap oo,smpai ke jambatan!
    lari2,semakin hari,semakin laju,semakin jauh.tapi jgn tinggalkan kwn di belakang.;)

    ReplyDelete
  6. aku suka perkataan 'berlari'..tpi bkn physically la..kalu PT kompem aku mls nk berlari..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

kusut

memory lane

088.