makcik itu~


Rokok diletak celah2 mulut.belah kanan. seakan2 memamah sirih. rambutnya blond paras leher.matanya sentiasa seakan2 tertutup rapat menahan pedih asap rokok.rimas barangkali.giginya kuning.sungguh kuning.dia memakai jumper 100% cotton yg dipadankan dgn skirt paras lutut.dan batang kakinya aku nampak terlindung di balik stokin panjang melitupi dari atas ke bawah.tipikal untuk musim sejuk. pakaiannya sama dgn pakaian semalam,juga sama dgn 2 hari lepas, mungkin sama dgn semnggu yang lepas.entah mandi entah tidak.

~

Dan.dia sentiasa aku nampak berada di penjuru tangga apartment.depan rumahnya.asap berkepul-kepul.sntiasa mulutnya terkumat-kumit.menyebut sesuatu yg seakan2 jampi manusia sakai.menyebut sesuatu yang aku tak mampu paham.

~

Tapi.dia mesra.tiap kali saja aku melewati nya.mulutnya senyum menampakkan garis gigi kuning. ‘zradztie’!!dgn bunyi yg tidak jelas butirnya, dia mengur aku.sentiasa begitu.dan aku pula membalas.sama saja.dgn senyuman dan kata selamat.

~

Makcik itu masih di situ.keseorangn.entah siapa dia tunggu.atau sekadr bermmpi mentikan kepulangn anaknya.dan.satu lagi.aku tak pernah pulak nampak suaminya.atau mungkin dia mmg hidup sendirian.sepi.sunyi.owh.hidup bagaimanakah itu.

Adakah begitu jua hari tua aku?..

~

p/s: apartment yg aku huni skng nie mmg penuh dgn glongn makcik2 russia..pakcik jugak..

p/s: tajuk post aku agak sakai..layan~

Comments

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. ceh.. nati ak oyap ko mok cik tu mu ngupat yo!

    ReplyDelete
  3. paling disukai-description gigi makcik itu~ ;)

    ReplyDelete
  4. kuning kegigian....huhu...

    ReplyDelete
  5. mak cik tu psycho weyh..hati2..hehe =D

    ReplyDelete
  6. Atik dah tua.. (^_^)

    cpt deh memikir masa tua..

    ade calon dah ko? hehe

    ReplyDelete
  7. haish..tiap mnusia mmg akn tua..x lari tuh..len lah kalau ajal dtg awal..

    ReplyDelete
  8. atik jatuh cinta...wahahahaha...jeng3x

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

kusut

088.

memory lane