Bukan lagi muda remaja pelajar universiti. Dulu memang bila nak exam, maka di situ di kerusi dalam bilik usang itu lah punggung melekat. Ditemani serangga musim manas Russia. Tingkat dibuka luas tetap terasa bahangnya. Atau ketika dingin musim sejuk, badan dibalut berlapis demi melunakkan badan dan otak. Mengupas , menelan, dan mencerna tiap2 yang dibaca. Dipandang jauh, seakan hilang dalam dunia sendiri, seperti debu yang hilang dalam angin bertiup. Kini bukan dulu. Masih belajar. Bukan begitu kah manusia. Belajar sampailah kita mati. Cuma di samping dunia kita yang kebimbangan apa lagi yang tak ditelaah otak, apa lagi yang tidak dicerna otak, Ada insan2 ditepi yang perlu diberi makna, yang layak mendapat perhatian . Ada pasangan yang bergantung senyawa, Ada zuriat yang menjadi amanah. Lantas. Kau betulkan lah niat. Baiki yang salah. Akui silap. Dan luruskan yang bengkok. Kerna kini kau bukan dulu, bukan seorang dalam dunia kau. Tapi kau adalah dunia bagi mereka. Ooo hati. Bangki...
Salam relax dan segar… Ahh.mcm mane nak mulakan.owh.gini.2,3 ari nie keserabutan sedikit.ok,bukan.serabut sangat.maklumlah.untuk sem kali ni, semua pensyarah aku ‘berdedikasi’.tekan “sungguh berdedikasi”.seksa.sort of torture kata mereka.aku jua.ok.xyah lebih2.dan malam nie.relax.fuh.segar. ~ Begini.Pernahkah kamu semua ade keinginan untuk berjimat?.simpan duit saku.simpan banyak2.sikit-sikit lama2 berbukit.aku pernah.selalu pernah.tapi.malang.sungguh tidak pernah berjaya.entah.aku tak paham.aku mungkin boleh berjimat kalau berkaitan peralatan.contoh.ubat gigi boleh dikongsi ngn housemate[jgn risau, aku beli aku punye.contoh].sabun basuh pun sama.tapi.bila berjimat dalam pemakanan dan diet.owh.aku mintak maaf.ade semacam invisible force yg menyekat.bila masuk je mana2 kedai makan aku hentam ape yg aku nak.tak fikir harga.mmg tak bijak dalam membeli.membeli mkanan maksud aku.tgok2 bil.adeh.ade sedikit sesal.tapi.aku ade satu pendapat.dalam makanan aku malas nak berkira.masuk perut....
Assalamualaikum kepada kamu pembaca… Untuk kali, aku akan menjadi saya.rasanya, kata ganti diri ini lebih sesuai untuk semua peringkat umur.sesuai untuk tontonan umum.owh.jgn risau, saya saja mahu alih angin.tertarik dgn gaya penulisan mereka semua ketika saya blog-hopping. kiranya no offense, no defense la, walau mungkin sesetngah pihak geli untuk menggunakan kata ganti diri saya seperti saya gunakan sekarang.~~lantak ar~~.mungkin bertukar lagi lepas ini.ok.itu bukan tujuan sbenar post kali ini. Kali ini.saya ingin membawa satu cerita.jangan lah bandingkan cerita saya ini dengan novel bertaraf lima bintang [ada ker?].saya bukan penglipur lara hebat yg pandai bermain dengan kata.tapi saya cuba.mungkin agak panjang.tapi.i’allah saya akan mampatkan semampat nasi impit yg dimampatkan semampat-mampatnya. Segala-galanya tentang orang russia [org ruski kitaorng panggil] dan duit palsu dan ketidaktimbangrasaan [jgn guna untuk ayat spm].ya.duit palsu.begini.. ~ Saya serasi dgn satu kedai gunti...
alangkah bestnya kalau hati boleh disental gitu. takkan wujud manusia firaun atas muka bumi ni
ReplyDelete@ummu: kan
ReplyDelete