091

mana pergi hati?
bagi saya. andai kata jika sekiranya saya diberi pilihan harta, emas dan permata, belum tentu ada bahagianya.jika saya diberi pangkat dan nama sekalipun, sudah tentu masih belum mampu menongkat langit.
apa yang saya inginkan hanyalah hati yang benar.langsung tiada cemuh akan perintah Tuhan
hati yang tidak pula pernah jemu dengan dugaan tuhan.hati yang tidak buta yang melihat maksiat bagai nikmat.bukan juga hati yang penuh lendir2 dengki dan benci.tapi hati yang lembut dan cinta.

betul.ramai yang miliki asset berpuluh2 billion, tapi akhirnya terjun bangunan. dan sebaliknya, ramai yang makannya hanyalah cukup2 makan, kais pagi untuk pagi, kais malam untuk malam, tapi mereka miliki hati yang benar.jadi hidup mereka bahagia sekali.pada hati golongan ini, hanya ada Tuhan.ya.Tuhan lah segala-galanya bagi mereka.

alangkah indah memiliki hati yang benar..

Comments

  1. kalau ada button like, mesti saya dah tekan tiga kali!

    ReplyDelete
  2. like..moga Allah ttpkn hati kt di jln yg diredhai Nya. zaim

    ReplyDelete
  3. U.N.I.C - Hakikat Bahagia~ :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

kusut

memory lane

088.