090.

saya baru membelek helaian-helaian bukumuka [facebook], dan melihat gambar2 kenalan2 lama yang baru terbang ke UK dan ireland.woooo..sungguh bahagia saya nampak.tempat lawa dgn rakyatnya yang jauh lebih bertamadun dengan ruski celovek [org russia].sedikit cemburu pun ada.bukanlah saya tidak bersyukur dicampak ke russia, cuma mungkin keadaan di sini kadang2 terlalu menekan emosi dan perasaan.pelbagai karenah pihak univrsti betul2 memeningkan dan meloyakan anak tekak.
tapi saya percaya Tuhan juga yang telah meracng sebegini, dan tentu saja ada hikmahnya...

~~

bercerita tentng tahun 3, bagi saya memang betul memenatkan.bangun tiap2 pagi, saya berharap saya dah selesai pngjian tahun 3 dan sudah berada di penghujung tahun 6, dan kemudian berambus (scra lembutnya, meniggalkan) tanah berkarat ini, karat seperti karat besi yg berusia 100 tahun.walhal, tanah berkarat ini ada juga mendidik saya untuk mengenal kenyataan.bab kata org putih, evry story hv 2 sides.

owh.ape2 je lah....

Comments

  1. tahun 6? bukan skrg medik 5 thn je ke??

    ReplyDelete
  2. manis takkan rasa nikmatnya kalau perit tak ditelan dulu

    ReplyDelete
  3. @ana: rusie je pelik siket..huhuhu
    @ummu: yah, btul2

    ReplyDelete
  4. @islamseeker: pelik dgn karenah org2 rusia.

    ReplyDelete
  5. oooo... tp btul la apa awk ckp... kadang2 benda2 mcm tu yg mengajar kite utk jd lebih matang

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

kusut

088.

memory lane