salam aidil fitri~

semalam, langit Volgo mendung, hujan sepanjang hari.suhu sejuk mencecah 6c.walau secra teori terlalu awal untuk sejuk sebegitu pada awal musim luruh.ye.saban waktu telah melewati musim panas.telah betul2 panas sebelum ini.

bagi sya, cuaca sebegini cukup menyamankan.segar dan refreshing.mungkin ini lah cara bumi Volgo melambai pilu pemergian ramadan, dan menyambut kemenangan pada syawalnya.seakan2 alam begitu hebat membesar2kan Tuhan pemilik kerjaan langit dan bumi.saya?.setinggi2 pujian hanya layak buat Allah.Allah maha besar 3X..


dan.untuk kali ketiga dalam turutan, saya merayakan raya tahun ini dalam kelas.sedih.ini lah hakikatnya beraya di bumi Soviet Union.hah.bukan bumi mereka sekalipun, ini bumi Tuhan.
tapi boleh saja jika ingin menghidupkan suasana hari raya.caranya begini.ponteng saja semua lecture yang ada, balik rumah, masak rendang paste [x payah, hanya ikut instruction belkang tu jer], sedikit nasi beriani [juga paste], buka sedikit biskut raya dari kampung, roti jala dan kari special masakan sahabat, hidangkan, dan makan bersma2 housemates.maka, wujudlah suasananya.sekurang2nya...


dengan itu, dari kejauhan, saya hulurkan salam aidilfitri buat mak dan wan, keluarga tercinta, guru2 sekolah dulu, kawan2 yng saya kenal dan yg kenal saya, dan semua umat islam seluruhnya.kalau ada masa, saya akan hantar gambar slam perantauan ke utusan.hehehe

p/s: kami memang raya awal sehari dari malaysia, bukanlah sperti di kes di perlis sini.

Comments

  1. selmat hari raya..mintak maaf zahir dan batin..0-0

    ReplyDelete
  2. hahaa, comelnya masak rendang ikut instruction! instant punya ke ape? selamat hari raya atikullah! :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

kusut

memory lane

088.