kejam~

dulu, saya dan rakan sekelas berkunjung ke sebuah restoren.makanan boleh tahan memuaskan.

cuma ada satu yang menjengkilkan...

saya betul2 menyampah melihat tauke restoren tersebut yg melayan isterinya mcm orang gaji, malah lebih lagi.diherdik, ditengking terang2 depan pelanggan.haih.mana cinta dan layanan suami terhadap isteri.mana?

dan saya betul2 sedih melihat si isteri.hanya menunduk seribu bahasa bila ditengking suami.kelu lidah menahan cemuhan.kalau silap si isteri sekalipun, jangan lah dibangkitkan bagaikan dia saja yang salah.sampai si isteri teresak2 menhan pedih.betul2 kesian...

mari saja beranggapan baik kerana sungguh juga sy tidak tahu apa berlaku sebaliknya.tapi agak2 lah..haih..

p/s: 3rd year je pun..


Comments

  1. jemput ke blog akak amik kad raya :)

    ReplyDelete
  2. “Sebaik-baik kamu adalah yang paling baik pada keluarganya dan aku paling baik bagi keluargaku.” (HR. Imam Al-Baihaqi)

    “Mukmin yang paling sempurna keimanannya adalah yang paling baik akhlaknya dan yang paling baik diantara kalian adalah yang paling baik terhadap istri-istrinya.” (HR. Imam At-Tirmidzi)

    p/s : 3rd yr jugok..=D

    ReplyDelete
  3. @ummu: mekaseh kak.saya dah amik n simpan.
    @pok jat: see!!.kalau islam itu ada pada hati, semua urusan lancar sebagaiman fitrah..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

kusut

memory lane

088.