mahu pulang~

bila buka saja mata, otak ligat membilang angka.bila mahu pulang.
biar tiada ayam itik mahupun lembu yang saya bela, tapi aroma itu saya rindu.
mulut, bibir, gigi, lidah juga sudah letih dengan menu di sini.mahu seperti di rumah.
ikan kukus yang digoreng dicicah budu.emmm..bravo!!!..betul2 mahu..

saya kira sekarang saya sudah dikurniakan lebih kurang 12 anak saudara.owh saya tidak pasti angkanya.terlalu ramai.subur kakak dan abang2 saya. =)..
kalau di rumah semua ada, agak serabut.tapi bila jauh, baru terasa erti jadi bapak saudara.hahaha..
biasnya, saya akan menceritakn salji itu semacam lembutnya kapas putih, sejuknya seperti sejuk dalam peti sejuk.semua ternganga.malah suruh saya membawa pulang sedikit salji.disuruhnya saya letak di dalam bekas kedap haba.wujud ke?
dulu, saya juga peneman tidur mereka.bercerita cerita2 yang merka suka dengar.bagaimana besar saiz seekor ular anaconda dan sebagainya.mereka pula menokok tambah.rindu begitu.

entah.bosan.bosan.bosan.haih.betul saya mahu pulang...


p/s: kerap menukar layout blog juga salah satu simptom kebosanan melampau.sperti sekarang~



Comments

  1. alolo, rindu mesia ke? sian :) takp[e, insyaallah, nnt mesti balik punye. summer xde cuti ke?

    ReplyDelete
  2. hehehe..bosan lor duk sini skng..heheh
    i'allah blik bln 8 nih..cuti 3 mggu..

    ReplyDelete
  3. beanye jd anak buah pokmat~~
    dok lepak same2..borak same2..
    hik3.. =3

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

kusut

memory lane

088.