refresh~

Pernah anda mengejar sesuatu yang seakan-akan bukan milik anda?.saya pernah.matlamat saya. Saya letakkan sejelas mungkin.kemudian saya akan melihat kehadapan.jauh ke hadapan.melihat cita-cita dan impian yang masih di awang-awangan.saya tidak menoleh kebelakangn walau sedikit.betul2 saya mahu.tiada apa yg akan menghalang.saya mungkin pada masa itu saya terlalu taksub dan takut.**tidak patut**.

~

Dan saya ditegur perasaan sendiri.Kemudian.saya terpaksa melihat pada dunia nyata.berjalan pada jalan tanah yang sama dipijak orang.merasa bukan dengan hati yang mati.saya menoleh kebelakang.mengutip sisa-sisa kesilapan yang pernah saya kerjakan.sisa-sisa itu akan saya campak ke dasar yang paling dalam.hilang dan tidak akan muncul lagi.tapi saya yakin, pasti akan ada sisa yang saya tidak nampak.kesilapn yang saya tidak mampu tebus.dan hanya masa yang akan memadamnya.

~

Dan.saya akan terus berjalan.masih lagi dengan matlamat saya.Cuma.kali ini saya bakal menrima apa yang tersurat buat saya bila saya membuka mata pada lembaran esok.kerana siapa saya untuk menjangkau masa ke hadapan.serahkan saja pada Sang Perencana Segala Kehidupan, Allah Ya Rabb.dan dengan itu, kita tidak akan kecewa I’allah~

p/s: selamat menduduki pepriksaan kps sume yang ade exam dan usah tertekan [buat saya sendiri khususnye].. =)

Comments

  1. InsyaAllah..mesti boleh!all da best to u..

    ReplyDelete
  2. all the best for ur exam.. insya'allah

    ReplyDelete
  3. insyaallah. selagi impian itu disertakan dgn usaha, kesabaran dan tawakal. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

kusut

memory lane

088.